Kahkaha

Süper

Berit Dağı

Ana Sayfa » Doğa & Seyehat » Berit Dağı

Nilüfer Doğa Sporları olarak bu gün yürüyüş yapacağımız yer Kahramanmaraş Berit Dağı. Berit Dağı, Kahramanmaraş’a bağlı olan Göksun ilçesinde. Ericek mahallesine gittiğiniz zaman dağ tam karşınızda duruyor.Dağın karlı hali ile muhteşem bir manzarası var. Nilüfer Doğa Sporları, başkanı Fahri beyde bu organizasyona katıldı. Ayrıca bu organizasyon çok beğenildiği için ikinci kez yapılıyor. Yürüyüşümüze sadece Nilüfer Doğa Sporları katılmadı, ayrıca Türkiye Dağcılık Federasyonundan bir çok ilimizden onlarca profesyonel dağcı katıldı.

On bir bin metre yüksekliğinde ki dağa tırmanmaya 10 Ocak’ta başlamaya karar verdik. Dokuz Ocak’ta Nilüfer Doğa sporları olarak yola çıktı. Akşam yola çıktığımız için sabahın erken saatlerinde Kahramanmaraş’a vardık. Yürüyüşümüz toplamda 18 kilometrelik bir parkurdan oluştu. Ayrıca on sekiz kilometrelik parkuru on iki saatte tamamlayabildik. Otobüsle gittiğimiz için neşeli bir yolculuk oldu. Herkes birbiriyle sohbetler etti. Her zaman ki gibi yürüyüşümüzden önce güzel bir kahvaltı yaptık. Kahvaltı sonrası kişisel ihtiyaçlarımız ve yiyeceklerimiz için bütün bir ekip açık bir market bulup alışveriş yaptık. Türkiye’nin dört bir yanından katılım olduğu için Gençlik Spor İl Müdürlüğünün önünde belirlene saatte buluştuk. Belediye tarafından bize tahsis edilen araçlar ile kırk sekiz sporcu yola çıktık. İlk rotamız Kınıkköz köyüydü. Köye geldiğimiz zaman çok güzel karşılandık. Çaylar ikram edildi bizlere. Fazla duramadık ve eşyalarımızı da yüklediğimiz traktörlere bindik. Yol çok dağlık ve patikalı olduğu için gitme süremiz bir hayli uzundu. Uzun yolculuğun sonunda 2000 metrede bulunan ilk kamp yerimize ulaştık. Üç saatimiz yolda geçti. Sabahın ilk saatleri olduğundan dolayı hava çok rüzgârlı ve soğuktu. Bu sebeple bütün arkadaşlarımız çadırlarını kurdu. Bizde çadırlarımızı kurup içeride yemek yiyip çayımızı içtik. Yürüyüşümüz hakkında kısa da bir sohbetten sonra artık uyuma vaktimiz gelmişti. Sabaha enerji toplamamız şarttı. Herkes uyudu. Aynı günün sabahı Kadir başkanımız hepimizi uyandırdı. Sabah saatlerinde güneş bizlere gülümsüyordu. Dün gece soğuktan kimse çadırlarından çıkıp kaynaşamamıştı. Ama sabah ortak bir kahvaltı masası kuruldu.

Beşer kişilik ekiplere bölündük ve Berit Dağı zirvesine doğru yol almaya başladık. Sabahın erken saatlerinde olduğumuz için güneş bir gözüküp bir kaçıyordu. Uzun bir yürüyüşten sonra güneş iyiden iyiye kendini bize belli etti. Bu arada bir çok mola verdik. Bu aralıkta yine rotamız hakkında bir çok bilgi bizlere verildi. Dağ eğimi çok değildi ve bizleri yormayan bir yolculuk oldu.

Dağın tepesine vardığımız zaman dört bir yanımız bembeyazdı. Dağların daha karı kalkmamıştı. Bu manzarayı gören herkes fotoğraf makinelerine sarıldı ve bir çok fotoğraf çekti. Zirve yolda ki gibi değildi oldukça rüzgarlıydı ve neredeyse ayakta durmakta zorlandık. Zirveye başarıyla tamamlayanlar olarak artık geri dönüş yoluna geçmek zorundaydık. Dönüş yolumuz ile gidiş yolumuz farklıydı. Gidiş yoluna nazaran dönüş yolumuz daha zorlu geçti.  Alattin başkanımız ve diğer yedi kişi ile kısa bir rota bulduk. Ayrıca yol çok engebeli olduğundan dolayı bir bayan arkadaşımız küçük bir sakatlık geçirdi. Ayağını burktu. Kadir başkanımız ve onun yanında Tarık Hoca birlikte bayan arkadaşımızın yanında kaldılar. Biz yolumuza devam ettik. Haliyle onlar daha geç geldiler. Biz daha önceden gittiğimiz için hazırlıklarımızı daha hızlı yapma şansımız oldu ve kolayca hazırlandık. Traktörleri bekleyişe geçtik. Traktörler geldiğinde eşyalarımızı yükleyip tekrardan uzun bir yolculuğa çıktık. Kınıkköz köyüne vardık. Asıl yolculuğun büyük bir kısmını bitirdik, sırada Kahramanmaraş merkeze doğru ilerlemek kaldı. Yürüyüşümüz yaklaşık olarak 12 saat sürdü. Gece 03.45’te başlayan yürüyüş öğleden sonra saat 16:00’da bitti. Merkezde İbrahim hocamız ve arkadaşları tarafından çok güzel bir jest yapıldı bizlere. Maraş dondurması yedik. Son kez Maraş dondurmamızı yedikten sonra artık evimize dönme vakti gelmişti. Terminale doğru hareket ettik ve otobüslerimize binip evlerimize doğru hareket ettik.Yürüyüşümüz yaklaşık olarak 12 saat sürdü. Gece 03.45’te başlayan yürüyüş öğleden sonra saat 16:00’da bitti.

Bilgi Foto :Nizam Mehmetoğlu

• SOSYAL MEDYADA BİZSitemizin sosyal medya hesapları

ÖNE ÇIKAN KATEGORİLER

RASTGELE İÇERİKLER

Kürekli Şelalesi Kulak Çınlaması Neden Olur? Jaguar I-Pace lansmanı, tamamen elektrikli SUV arena’sına rakip olarak yeni bir Tesla Model X getiriyor Surface Phone görüntüsü, özellikleri ve çıkış tarihi Topuk Çatlakları İçin En Doğal Çözümler Dramatik Giyim Akımı Sağlık Harcamaları 5 Yılda %64 Arttı!