Kahkaha

Süper

Erciyese Yürüyüş

Ana Sayfa » Doğa-Seyehat » Erciyese Yürüyüş

Nilüfer Doğa Sporları Kulübünün bu seferki durağı , Kayseri Erciyes Dağı. Ayrıca Türkiye Dağcılık Kulübünden lisanslı sporcular da bu yürüyüşe eşlik ettiler. 7 Lisanslı dağcı yanında 3 kişilik küçük bir misafir ekibiyle tırmanış için hazırlıklar başladı. Ekip çıkış tarihi olarak 05-02-2016 Cuma gecesini tercih etti. Saatler 00:00’ı gösterirken bütün ekip kent meydanında bekliyordu. Cuma gecesi yola çıkmanın bazı dezavantajları mevcut. İş çıkışı ve haftanın son günü olması sebebiyle bütün ekip sabaha kadar güzel bir uyku çektiler. Yürüyüşe çıkmadan önce gece uykunuzu almak, ayakta kalabilmek için önemli. Yollar Eskişehir sınırını gösterdiğinde bizleri yoğun bir kar yağışı karşıladı.  Yoğun kar yağışının bizlere ekibe dezavantaj olduğunu biliyoruz. Bu kar yağışının Erciyes Dağında’da devam ediyor. Dağa yürümenin daha da zorlaşacağı bir gerçek. Saat sabah 09:20 ‘yi gösterirken Kayseri şehrine giriş yaptık. Gece Eskişehir’de ki kar burada yoktu. Hava güneşliydi ve bizi güzel bir gün karşılamıştı. Zirveye tırmanışa başlamadan önce enerji toplamamız gerekiyordu. Ekip ile Kayseri şehir merkezinde güzel bir kahvaltı yaptık. Ayrıca tüm ekip yine bir yol için ufak alışverişler sonucunda, tüm heyecanımızla 12:20 gibi Kayseri Erciyes Dağına araçla yola çıktık. Yaklaşık yarım saatlik bir yolculuğunun ardından tüm ihtişamıyla Kayseri Erciyes Dağı bizleri bekliyordu. Burada tırmanmak için bütün ekip lisanslarıyla birlikte Kayseri Dağcılık Federasyonuna başvuru yaptılar. Ayrıca kalınacak kamp yerleri hakkında da federasyona bilgi vermek zorundaydı ekip. Kamp yapılacak ilk durak 2700 rakımı gösteriyordu.

Uzun ve yorucu bir yolcuğa gerçekten değdi. Yaklaşık 3 saat sonra 16:55’de kamp alanına vardık. Burada durmak bilmeden çadırlarımızı kurmak zorunda kaldık. Federasyona verdiğimiz bilgi kapsamında 18:00’da dağ evinde toplantı yapılacaktı. Bu toplantıda zirveye tırmanış ile ilgili son bilgiler bizlere verilecekti. Dinlendikten sonra 18:00’da dağ evine ulaşmayı başardık ve dağ evinde bizim gibi Türkiye’nin çeşitli illerinden gelmiş olan onlarca lisanslı sporcuyu görmek içimizi ısıttı. Dağ evinde toplamda 178 kişiydik. Herkes birbiriyle sohbet ediyor aynı sporu yapmanın keyfini çıkartıyordu. Toplantıda gece 03:00 ‘ da hazır olmamız gerektiği söylendi. Faaliyet sorumlumuz ayrıca bizlere ekipmanlarımız için uyardı. İki gruba ayrıldık , öncü grup ve artçı grup. Öncü grup ve artçı grupta bulunan daha önce profesyonel bir şekilde bir çok kez zirveye çıkmış kişiler tanıtıldı.

Zirveye çıkacağımız rota ise şeytan boğazı rotasıydı. Bu rotanın ilk ayağı gerçekten zorlayıcı olacaktı. Dağa dik bir biçimde tırmanmak zorundasınız. Dağ eğimi ortalama olarak 30 derece. Bu rotada asıl dikkat etmeniz gereken nokta, dağ yamacından düşen taşlar. Çok büyük olmamakla birlikte kesinlikle kaskınızı takmayı unutmayın. Bu rota boyunca, çoklu düzen yerine tekli düzen ile birlikte gidilmesi hem kişisel güvenlik hem de takım güvenliği açısından önemlidir. Bu bilgilerin ardından gece kamp yerine geri döndük ve heyecanlı bekleyişe geçtik. Saatler üçü gösterdiğinde hava yaklaşık -22 dereceydi. Bununla birlikte karlı fırtınada bizleri zorlayacaktı.

Yürüyüşe başladık ve iki saat hiç durmadan zirveye tırmanışa devam ettik. Bu iki saatin sonunda 3548 metreye ulaşıldı. 3548 metrede ilk molamızı verdik. Bu moladan sonra yolumuza devam edeceğimizi düşünüyorduk ama öyle olmadı. Karlı fırtına gece boyunca hiç durmadı ve ekip liderleri bu durumu değerlendirdiler. Çığ tehlikesi  ve yağan karın yapısının oldukça yumuşak olması sebebiyle hızlı bir şekilde kamp alanına geri döneceğimiz bilgisi verildi. Hızlı bir şekilde kamp alanına indik. Buradan da tekrardan Federasyona uğrayıp gerekli işlemler yapıldı. Saat 12:30 olduğunda kendimizi Kayseri İlk temsilciği binası önünde bulduk. Buradan da tekrardan Bursa yoluna çıktık.

Erciyese Yürüyüş - Yorumlar

• SOSYAL MEDYADA BİZSitemizin sosyal medya hesapları

ÖNE ÇIKAN KATEGORİLER

RASTGELE İÇERİKLER

Kiloları Saklama Yöntemleri Can Azerbaycan! 2018 Çizgili Trendi Sizlerle Kendi Kitap Tutacağını Kendin Yap! Ankara Kalesi Postacı Çanta Modelleri