Kahkaha

Süper

Uludağ Bakacak Kaplıkaya

Ana Sayfa » Doğa & Seyehat » Uludağ Bakacak Kaplıkaya

Nilüfer Dağcılık Kulübü olarak sorumlumuz Sema Kızılaslan eşliğinde Uludağ Bakacak Kaplıkaya’ya yürüyüş düzenledik. İlk rotamız Parkumuzun rotası toplamda 15 km’den oluştu. Grubumuz toplamda 12 kişiden oluşuyordu.

Bakacak Kaplıkaya’ya yürüyüş tarihi olarak Pazar gününü seçtik. Sabah saat 08:00’da kent meydanında bütün grubumuz toplandı. Yürüyüşe başlamadan önce Jandarmadan yürüyüş için izin almamız gerekiyordu. İlk durağımız Jandarma oldu ve Uludağ Küçük Zirve için gerekli belgeleri onaylatmak istedik. Fakat hava şartlarından dolayı işimiz zora girdi. Jandarma bizlere bundan daha önce gelen gezi gruplarının da Uludağ Küçük Zirve’si için izin almak istediklerini fakat hava şartlarından dolayı hiçbir gezi grubuna izin vermediklerini belirtti. Bunun üzerine başkanımız Kadir soyaltın ile Bakacak Kaplıkaya’ya gitmeye karar verdik. Bakacak Kaplıya, Bursa Uludağ Milli Parkı’nda bulunuyor. Bursa’yı ayaklarınızın altında görebilirsiniz . Güzel fotoğraflar çekebilirsiniz. Özellikle panaromik fotoğraflarla ilgilenen arkadaşlar burada çok güzel çalışmalar çıkartabilir.

Bakacak Kaplıkaya’ya geçmeye karar verdikten sonra, yürüyüşe başladık. Hava burada da fazlasıyla rüzgarlıydı. Savrulduğumuzu hissetmemek imkansızdı. Zorlu bir yürüyüş oldu fakat 15 kilometreyi başarıyla tamamladık. Saatler 12:00 ı gösterdiğinde artık tam anlamıyla Kaplıkaya’daydık. Hava şartlarından dolayı güç bela bir kaç fotoğraf çekinmeyi başardık. Sonra iniş yoluna koyulduk. İniş yolu olduğundan dolayı rüzgarı arkamıza almıştık. Daha kolay iniyorduk. Yolda bir kere saat 12:30 ‘ da mola verdik. Hem havanın etkisinin azalması hem de yemek molamız keyfimizi yerine getirdi. Çaylarımızı içerken bir anda sis bastırmaya başladı. Toparlanmaya başlamıştık ki, yağmur da sisin hemen arkasından bastırdı. Hem yemeğimiz hem de çayımız yarıda kaldı. Ekipmanlarımız hazırdı geri dönüş yolunda hızlandık. Fakat hızlanmamız bir işe yaramamıştı. Fazlasıyla ıslandık. Saat 15:30 olduğunda tam kent meydanındaydık. Geri dönüş yolumuz tam üç saat sürdü. Her ne kadar zorlu şartlar görsekte , grubumuzdan hiç bir kişi hiç bir zaman neşesini yitirmedi. Bu yüzden arkadaşlara teşekkürlerimi iletiyorum.

Rotamız her ne kadar istediğimiz gibi gitmese de, Bakacak Kaplıkaya rotamız da oldukça keyif vericiydi. İşler her zaman istediğiniz gibi gitmeyebilir.

Uludağ Bakacak Kaplıkaya - Yorumlar

• SOSYAL MEDYADA BİZSitemizin sosyal medya hesapları

ÖNE ÇIKAN KATEGORİLER

RASTGELE İÇERİKLER

Kürekli Şelalesi Uludağ Küçük Zirve’sine Yürüyüş Vestel Venus Z10 Kışa Özel En Güzel İmitasyon Kürk Kombinleri Yüksek mi Yüksek: Bolivya Metristepe Anıtlarına Yürüyüş 2018 Erkek Modası